sierpnia 08, 2015

Czystek.



Czystek (Cistus Incantus) to niewielki krzew rosnący na jałowych ziemiach wybrzeży Morza Śródziemnego i Afryki Północnej. Choć nie wygląda okazale, w jego liściach oraz maleńkich różowych kwiatkach kryje się całe bogactwo zbawiennych dla zdrowia związków.
Od jakiegoś czasu w wielu gazetach oraz na stronach internetowych możemy przeczytać o cudownych właściwościach czystka.
Od kilkunastu dni również pije ten wspaniały napój- stoi on również obok mojego laptopa kiedy pisze ten wpis:) Za wcześnie jeszcze aby mówić o wspaniałych efektach jakie przynosi. A potafi na prawdę wiele:

* wspiera układ immunologiczny- działa przeciwwzapalnie, przeciwwirusowo,  przeciwhistaminowo, przeciwbakterynie i przeciwgrzybicznie
* zwiększa gestośc kości
* wybiela zęby, odświeża oddech
* jest najbogatszym źródłem polifenoli- działa antyoksydacyjnie- silne działanie antyrakowe i przeciwstarzeniowe
* poprawia równowagę flory bakteryjnej 
* działa przeciwgrypowo
* pomaga  w walce z trądzikiem, łupieżem
* zalecany dla osób chorujących na boreliozę
* zawiera dużo witaminy C (więcej niż zielona herbata)

Jak pić czystek? Przede wszystkim regularnie. Jedną czubatą łyżeczkę ziół zalewamy wrzącą wodą, odstawiamy pod przykryciem na kilka minut do zaparzenia. Czystek można zalać, aż trzy razy!
Jest to jedno z niewielu ziół które nie może być przedawkowane. 
Czystek jest neutralny w smaku, ale można pić go z miodem i cytryną bądź dosłodzić ksylitolem.
Dostępny w aptekach i sklepach ze zdrowa żywnością.
 


5 komentarzy:

  1. nie piłam nigdy, chyba muszę zamówić, bo uwielbiam herbatki ziołowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w domu, ale brakuje mi regularności w piciu:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam czystek, ale zupełnie nie mogę przekonać się do jego smaku:( Może faktycznie spróbuję z miodem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czystek, a najbardziej z miodem :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)

Copyright © 2014 Zabiegany dietetyk , Blogger