sierpnia 23, 2014

Przepyszne batoniki musli

Dzisiaj na blogu prosty przepis na przepyszne batoniki musli. Słodycze mogą być zarazem pyszne, pożywne i zdrowe:) Batoniki możecie zabrać ze sobą na drugie śniadanie na uczelnie, do pracy bądź szkoły;) To bardzo dobra alternatywa dla osób które nałogowo sięgają po słodkie batoniki, ciasteczka czy słone przekąski. 




Batoniki musli
Składniki:
3/4 szklanki płatków owsianych
1/4 szklanki łuskanych nasion słonecznika
2 łyżki sezamu
1/2 szklanki posiekanych bakalii (dowolnie rodzynki, śliwki kalifornijskie, wiórki kokosowe, żurawina)
2 łyżki miodu
2 łyżki dżemu brzoskwiniowego lub wiśniowego
1 łyżka oleju
szczypta soli

Wszystkie suche składniki tj. płatki owsiane, nasiona słonecznika, sezam i posiekane bakalie wymieszać razem w misce. Do rondelka wlać olej, dodać dżem, miód i sól, zagotować. Zestawić z ognia, wsypać suche składniki, dokładnie wymieszać. Wyłożyć do foremki keksowej (23x11 cm) Wyrównać i ugnieść ręką zmoczoną w wodzie. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180°C ok. 10-12 minut. Ostudzić. Włożyć na ok. 1/2-1 godzinę do zamrażarki, wtedy ładniej się kroją. Pokroić na części.




                                  Serdecznie polecam :)

26 komentarzy:

  1. Robię podobne. Moja rodzina je uwielbia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają świetnie! A smakują na pewno jeszcze lepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają pysznie i zdrowo, do tego na pewno są bardzo sycące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają mega smacznie, aż sama spróbuję zrobić!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmniam, uwielbiam <3

    www.am-kubicowelove.blogspot.com

    Love, xoxo

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie!
    choć bardziej niż batoniki museli zajadam duże ciastka w tym stylu :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można uformować dowolne formy, zaprezentowałam batony głównie z myślą o dzieciach:)

      Usuń
  7. zrobię :) dziękuję Ci bardzo za przepis, pyszne i zdrowe slodkości!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają apetycznie ;) skorzystam z przepisu na pewno !

    OdpowiedzUsuń
  9. dodaję jeszcze orzechy laskowe i migdały

    OdpowiedzUsuń
  10. Napewno zrobię!!!a może spód czekoladowy?ma ktoś pomysł jak go tam przykleić?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Są pyszne.Piekę je w silikonowej formie na mufinki.Lekko ubijam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj zrobiłam i zjadłam praktycznie większość :) piekłam je 11 minut , są przepyszne ale strasznie kruche ( rozpadają się w ręce ) czy oznacza to że piekłam je za krótko czy taki ich urok :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może Twój piekarnik lepiej piecze;) ale faktycznie jak robiłam je pierwszym razem to też się rozkruszały :)

      Usuń
  13. Uwielbiam wszelkie batoniki musli, zbożowe ciasteczka i takie różne! Zawsze jednak mi się bardzo kruszą i nie 'kleją się'.
    http://theceladongrass.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój ulubiony pomysł na drugie śniadanie lub podwieczorek, mniam!

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)

Copyright © 2014 Zabiegany dietetyk , Blogger