sierpnia 26, 2014

ciasteczka lawendowe

Lawenda to bardzo specyficzna a zarazem niesamowicie klimatyczna roślina. Zapach lawendy można uwielbiać i się nim zachwycać można też po prostu go nie lubić. Samą roślinę lawendy ubóstwiam bo kojarzy mi się z latem i słońcem, jest bardzo delikatna, sensualna i jak wspomniałam wyżej klimatyczna. Kwiaty lawendy mają właściwości bakteriobójcze, antyseptyczne, działają przeciwbólowo, przeciwskurczowo, uspokajająco i nasennie. Lawenda to też składnik używany w kosmetykach, najczęściej w połączeniu z innymi nutami zapachowymi. Zioło może być również używane w kuchni i takie zastosowanie chcę Wam dzisiaj przedstawić:)
Ciasteczka lawendowa to propozycja dla smakoszy i oczywiście miłośników lawendy.
Ciasteczka lawendowe
Składniki:
1 łyżka suszonej lawendy
230 g masła
90 g cukru pudru
350 g mąki
1 jajko.

Do dużej miski należy wsypać mąkę, lawendę, cukier puder. Masło siekamy na kawałki i dodajemy wraz z jajkiem do miski.
Szybko zagniatamy, formujemy kulę i schładzamy w lodówce ok. 20 min. Ciasto rozwałkowujemy, wycinamy dowolne kształty i pieczemy w 180 st przez 10 minut. Upieczone ciasteczka można posypać cukrem pudrem.




A jakie interesujące przepisy znalazły się ostatnio w Waszych przepiśnikach :) ?




13 komentarzy:

  1. ojej :) jestem ciekawa ich smaku :) wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasteczka lawendowe? pierwszy raz widzę

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam kiedyś o tych ciasteczkach, ale jeszcze nigdy ich nie jadłam. Jestem bardzo ciekawa jak smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię zapach lawendy ale czy smak,...? muszę się przekonać

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wyglądają! Zjadłabym! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory lawenda kojarzyła mi się tylko ze świeczkami, olejkami zapachowymi i balsamami ;) A tu coś nowego, chętnie wypróbuję ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. z chęcią bym wypróbowala!:)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)

Copyright © 2014 Zabiegany dietetyk , Blogger