lipca 08, 2015

Chłodnik z botwinki i awokado



Słoneczne, ciepłe lipcowe dni jeszcze bardziej zachęcają do tego aby o siebie zadbać i zdrowo się odżywiać. Warzywa i owoce to moje podstawowe paliwo w ciągu dnia, a pora roku zachęca nas do tego aby sięgać po sezonowe produkty. Botwinka jest nisko kaloryczna 100 g to jedyne 20 kcal. Ponadto zawiera spore ilości żelaza, dlatego też wspomaga procesy krwiotwórcze i zapobiega anemii. Zawartość licznych przeciwutleniaczy  chroni przed wieloma chorobami, w tym nowotworowymi i układu krążenia. Zestaw witamin, jakie zawiera botwinka łagodzi stany napięcia, pomaga zwalczać stres oraz wspomaga koncentrację. Wykazuje właściwości odtruwające i odkwaszające organizm.

Chłodnik z botwinki i awokado


·  1 pęczek botwinki 
·  250 ml  wody
·  400 ml jogurtu naturalnego
·  średni ogórek zielony
·  awokado
·  pieprz świeżo mielony 
·  łyżka soku z cytryny
·  pęczek koperku
·  sól i cukier do smaku
Botwinkę dokładnie umyć, następnie pokroić drobno drobno same łodyżki, a buraczki obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach(bądź kroimy w drobną kosteczkę) i razem z  gałązkami dodajemy do wody. Gotujemy w wodzie z sokiem z cytryny ok. 15 minut tak żeby zmiękła i nie straciła koloru. Odstawiamy do wychłodzenia. Koperek siekamy, awokado kroimy w kostkę i dodajemy do zupy, a całość zalewamy jogurtem, dokładnie mieszamy. Wszystko doprawiamy do smaku pieprzem, solą, odrobiną oregano oraz cukrem. Teraz chłodnik wystarczy dobrze schłodzić w lodówce - najlepiej ok. 3 godziny. 



 Zapraszam na Fan page :)
https://www.facebook.com/pages/Keep-Fit-and-Be-Beauty/586238504758370?fref=ts

5 komentarzy:

  1. cudowne zdjęcia, zupa wygląda pysznie, nigdy nie jadłam żadnego chłodnika

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio byłam na obiedzie u mojej mamy i właśnie zrobiła chłodnik :) Świetne danie na takie ciepłe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale ma śliczny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią wypróbuję! :) Ostatnio się nawet zastanawiałam nad chłodnikiem ;)

    Zdrowotnieiradosnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam chłodnika z awokado :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)

Copyright © 2014 Zabiegany dietetyk , Blogger